درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدین. لطفا مطالب رو بخونین و نظر بدین. اگر دنبال موضوع خاصی هستین به آرشیو موضوعی مراجعه کنین. نکته مهم: وبلاگ علمی کاربردی بوکان به هیچ حزب، سازمان دولتی یا غیر دولتی و یا طرز تفکری خاص وابسته نیست. این وبلاگ تنها برای آشنایی خوانندگان تهیه شده است. نگارنده مسوولیتی در قبال ادعای دیگران و یا تصمیمات خوانندگان وبلاگ ندارد. همچنین نگارنده مسوولیت صحت نوشته ها را به عهده نمی گیرد. خوانندگان محترم لطفا خود با استناد به منابع دیگر در مورد صحت نوشته ها تحقیق فرمایند. در صورت تمایل با شماره09379943535 تماس حاصل فرمایید مدیر وبلاگ: حسام رمضانی
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 25373
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

www.itblue.ir

فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی بوکان
مقدمه با توجه به اهمیت داده در کاربردهای مختلف، سیستم های مدیریت پایگاه داده در اکثر برنامه های کاربردی راه پیدا کرده اند. امروزه در بسیاری از کارها به نحوی با پایگاه های داده سروکار داریم نظیر خرید محصولات از فروشگاه ها، رزرواسیون بلیط، امانت کتاب از کتابخانه ها، ثبت نام مراکز آموزشی و … هدف این درس آشنائی با مفاهیم و معماری چندسطحی سیستم پایگاه داده و نقش DBMS، معرفی مدل های داده خصوصا مدل رابطه ای و نحوه ترسیم نمودار ER و نرمالسازی پایگاه داده است. تاریخچه پایگاه داده: اولین کاربردهای اصطلاح پایگاه داده به ژوئن ۱۹۶۳ باز می‌گردد، یعنی زمانی که شرکت System Development Corporation مسئولیت اجرایی یک طرح به نام «توسعه و مدیریت محاسباتی یک پایگاه داده‌ای مرکزی» را بر عهده گرفت. پایگاه داده به عنوان یک واژه واحد در اوایل دهه ۷۰ در اروپا و در اواخر دهه ۷۰ در خبر نامه‌های معتبر آمریکایی به کار رفت.(بانک داده‌ای یا در اوایل سال ۱۹۶۶ در روزنامه واشینگتن پست کار رفت).

ادامه مطلب ...


تجزیه و تحلیل سیستمهای اطلاعاتی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم یک ابزار مدیریتی محسوب می‌شود که بوسیله آن می‌توان سیستمی‌های کسب و کاری مختلف را ایجاد کرده، بهبود یا تغییر داد. با استفاده از این ابزار می‌توان ضمن شناخت جنبه‌های مختلف سیستم، چگونگی کارکرد و نحوه تعامل و ارتباط اجزای آن با یکدیگر، اقدام به اصلاح، بهبود، طراحی یا بازطراحی سیستم‌های کسب و کاری نمود. در واقع تجزیه و تحلیل سیستم‌ها از ابزارهای اساسی مدیریتی در تغییر سازمان‌ها در راستای بهبود عملکرد آنها محسوب می‌گردد. مطالب این نوشتار شامل سه بخش اصلی است؛ بخش اول مروریبسیار کوتاه بر مهمترین مفاهیم مدیریت و سازمان و رویکرد سیستمی به مدیریت است. بخش دوم نیز اختصاص به شناخت مبانی سیستم و معرفی مفاهیم اصلی آن دارد. بخش سوم و آخر این نوشتار نیز به معرفی مبانی تفکر سیستمی اختصاص یافته است. بخش اول : سازمان و مدیریت مقدمه: تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌های کسب و کاری در فضای سازمان‌ها شکل می‌گیرد. از اینرو لازم است نگاهی گذرا بر مفاهیم اساسی سازمان و مدیریت داشته باشیم. البته انتظار می‌رود دانشجویان این درس، مطالعات مقدماتی را در این زمینه در درس‌هایی مانند اصول و مبانی سازمان و مدیریت انجام داده و مطالعات تکمیلی را در این زمینه پیگیری نمایند.

ادامه مطلب ...


اپدیت شده در تاریخ ۲۰۱۲/۱۱/۰7

اپدیت افلاین نود ۳۲ اپدیت17 ابان ۹۱

این اپدیت به تمامی نسخهای ۳ و ۴ و ۵ جواب داده و این نسخه ها را بدون نیاز به اتصال به

اینترنت اپدیت می کند.



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : ﺣﺴﺎﻡ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ

دوستان مدتی که مشغول درست کردن یک سایت بودم به همین خاطر تا الان نبودم از این به بعد مطالبی که در سایتم قرار میدهم در وبلاگم قرار می دهم لطفا حتما به سایتم سر بزنید .

www.itblue.ir

 

 



 

رشته مهندسی فناوری اطلاعات یکی از جدیدترین رشته های دانشگاهی در ایران است.

این رشته در سال 81 مورد پذیرش وزارت علوم قرار گرفت و تا به حال در سال های تحصیلی

81-82 و 82-83 این رشته ارائه شده است . برخی از مهمترین دانشگاه هایی که این رشته

در آنها ارائه می شود عبارتند از : صنعتی شریف, علم و صنعت, تربیت مدرس و پلی تکنیک.

کارشناسی ارشد این رشته نیز از همان سال شروع به پذیرش دانشجو کرده است. در ادامه

با توجه به آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به معرفی دروس این رشته می پردازیم و

ضرایب و گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را بررسی می کنیم.



کارشناسی:

دروس این مقطع بسیار شبیه به دروس رشته کامپیوتر است و تقریبا دروس اصلی آن با دروس گرایش نرم افزار مهندسی کامپیوتر یکسان است ولی دروس تخصصی و اختیاری آن تقریبا به طور کامل با آن متفاوت است. مجموع واحد هایی که دانشجو برای اخذ مدرک لیسانس باید بگذراند 149 واحد است. ..به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب ...


 

بایوس برنامه ای است که ریزپردازنده کامپیوتر بعد از اینکه شما کامپیوترتان را به شروع کار وادار می دارید.این سیستم همچنین جریان داده مابین سیستم عامل کامپیوتر وتجهیزاتی که به کامپیوتر متصل هستند(کارتهایی چون اداپتور ویدیو،موس و...)را مدیریت میکند یعنی این اصطلاح فنی برای شرح انچه به داخل RAM  کامپیوتر کد می شودبه کارمیرود تا دستورالعمل های اساسی برای کنترل سخت افزار سیستم را اماده نماید.

 

بایوس یک قسمت،مجتمع از کامپیوتر است واز زمانی که شرکت سازنده،کامپیوتربه منزل یک کاربر کامپیوتر منتقل می شود.این بخش بر روی سیستم کامپیوتربرای تمامی کاربران ان نوع سیستم موجود است.برنامه بایوس توسط ریزپردازندهmicroprocessor)) بروی یک EPROM قابل دسترس است.زمانی که کامپیوتر روشن می شود،ریزپردازنده کنترل را از برنامه بایوس می گذراند که همیشه در همان جایی که EPROM است قرار دارد.

 


 

زمانی که بایوس کامپیوترتان را راه اندازی می کند(بوت کردن) ان ابتدا مشخص می کند که ایا تمام تجهیزات به کامپیوتر متصل هستند و از نظرعملیاتی مشکلی ندارند.سپس سیستم عامل را از دیسک سخت و از درایوهای دیگربه حافظه RAM بار گیری ویا لود می کند.با وجود بایوس، سیستم عامل کامپیوتر و برنامه های ان نیازی به درک جزئیات دقیق ندارند.زمانی که جزئیات سخت افزار تغییر می کند تنها برنامه بایوس نیاز به تغییر دارد.گاهی اوقات این تغییر در طی نصب سیستم می تواندحاصل شود. درهر حال نه سیستم عامل ونه هیچ برنامه دیگری نیاز به تغییر ندارد.

 

اگرچه بایوس همیشه واسطی میان ریزپردازنده و اطلاعات کنترل وسیله ورودی /خروجی وجریان داده است.دربعضی حالات بایوس می تواند برای جریان یافتن داده به طورمستقیم به حافظه،بر روی دستگاه های دیگری باشدو جریان تندتر داده امکان پذیر باشد....

 

.

بایوس در واقع بدون اینکه به برنامه ای از دیسک دسترسی داشته باشد مشخص می کند
  که  یک کامپیوتر چه انجام می دهد.
 بروی کامپیوتر های شخصی ،بایوس تمام کدهایی که جهت کنترل صفحه کلید،نمایشگر،
 درایوهای دیسک،پورتهای سریال و...ونیزعملیات متفاوت نیاز دارد  راشامل می شود.
 
 

 



 

دختری با نام “مارکو کالاسان” با ۸ سال سن از کشور مقدونیه، عنوان جوانترین کارشناس IT را به خود اختصاص داده است.

 

بر اساس گزارشهای منتشر شده وی از همین حالا و با همین سن کم می تواند شغل پر درآمدی داشته باشد، اما مشکل اینجاست که او هنوز کلاس سوم را هم تمام نکرده است. البته ناگفته نماند پدر و مادر مارکو هم کارشناس همین رشته هستند،و مارکو توانسته از آزمون های مایکروسافت نیز به سلامت عبور کند.

 



غول موتور جستجوی گوگل برای آگاهی رسانی در رابطه با بدافزاری که گفته می شود چندین میلیون کامپیوتر را در سرتاسر جهان آلوده نموده است، به FBI پیوست.
در همین راستا گوگل هشدار داده است در صورتیکه که اقدامات پیشگیرانه پیرامون مسمر ثمر واقع نشد، میلیون ها کاربر می توانند در نهم جولای اتصال اینترنت خود را قطع نمایند.
ماهها قبل، FBI پس از شناسایی بد افزار DNSChanger، با نصب سرورهای امنیتی از ادامه کار PC های آلوده اطمینان حاصل نمودند، اما گویا هزینه این آلودگی بسیار بیشتر از آن بود که تصور می شد زیرا قرار است این کامپیوترهای آلوده از نهم جولای به بعد دیگر به اینترنت وصل نشوند.
FBI مردم را تشویق کرده است تا از وب سایت آنها بازدید کنند و در صورتی که سیستم آنها در بین سیستم های آلوده قرار دارد راه حلی برای رفع آن بیابند. FBI در حال جستجوی اطلاعاتی از افراد، شرکت های مشارکتی و فراهم کننده اینترنت می باشد، بد افزار DNSChanger که کاربران را به وب سایت های غیر قانونی هدایت می کند، سرویس نام دامنه DNS را تغییر می دهد و کامپیوترها را در مسیری قرار می دهد تا از سرورهای DNS جعلی، نتایج نادرستی را دریافت نمایند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol،برای تعیین تنظیمات DNS و یکسری جزئیات فنی دیگر پیرامون DNSChanger می توانید به وب سایت http://1.usa.gov/w0AZqe مراجعه نمود. با استفاده از دستورالعمل موجود در این وب سایت می توان دریافت که آیا کامپیوتر شما آلوده است یا خیر. از ۳۵۰۰۰۰ دستگاه آلوده در سرتاسر جهان، ۸۵۰۰۰ آنها در آمریکا و ۲۰۰۰۰ در انگلستان می باشند.

 



 

توجه !!!
دوستان عزیز این مطلب با تلاش بنده از منابع متعددی گرفته شده و خیلی زیاد روی ان کار کردم فکر نکنید فقط کپی برداری از سایت های دیگری می باشد سعی کنید از کپی کردن اطلاعات و قرار دادن ان در سایت ویا وبلاگ خود کاملا خود داری کنید در غیر این صورت با شما برخورد قانونی خواهد شد
 

 

 

1- تحصيلات دانشگاهي بايد به زبان انگليسي باشد
شرايط جهاني و روند جهاني شدن و توسعه فراگیر و ناگزیر ناشی از آن و پيامد هايي نظير گسترش فراگير اينترنت به عنوان جامع ترين رسانه موجود و گسترش روز افزون رسانه های انگليسي زبان و کاربرد های فراوان اين زبان در دنيای امروز، وضعيتي را پديد آورده که در همه جنبه های زندگي از هنر و سرگرمي گرفته تا علم و صنعت و تجارت ، تسلط نسبی به زبان انگلیسی و توانایی استفاده از کامپیوتر در حد متوسط را اجتناب ناپذیر نموده است. برای دانشجوياني که با صرف هزينه و وقت قصد دارند آينده خود را بر مبنای تحصيل در يک دانشگاه خارجي بسازند ، اولويت نخست بايد يافتن يک دانشگاه و محيط انگليسي زبان باشد. چرا که همين زبان انگليسي به تنهايي ميتواند آينده شغلي فرد را تضمين کند و جز آن ، به نظر مي رسد برای يک ايراني ، يادگيري گويشی مانند ترکی – آذری کاربرد بيشتری از زبان هايي نظير روسي يا بلغاری داشته باشد.
 


ادامه مطلب ...


 

توجه !!!
دوستان عزیز این مطلب با تلاش بنده از منابع متعددی گرفته شده و خیلی زیاد روی ان کار کردم فکر نکنید فقط کپی برداری از سایت های دیگری می باشد سعی کنید از کپی کردن اطلاعات و قرار دادن ان در سایت ویا وبلاگ خود کاملا خود داری کنید در غیر این صورت با شما برخورد قانونی خواهد شد
 
تحصیل در کشور سوئیس
تحصیلات عالی در کشور سوئیس از پیچیدگی خاصی برخوردار است. سطح کیفی سیستم آموزشی در این کشور بسیار بالا بوده و دارای شهرت جهانی است و این امر نیز باعث رشد زیاد درخواست های داوطلبان از تمامی نقاط جهان برای تحصیل در این کشور شده است. در این بین مسئولین این کشور شرایطی را فراهم نموده اند تا مستعدترین افراد به دانشگاهها راه یابند، با توجه به هوش و استعداد ایرانیان با کمی تلاش می توان در بهترین دانشگاههای دولتی سوئیس مشغول به تحصیل شد و مطمئنا آینده خوبی در انتظار این داوطلبان خواهد بود. فقط کافیست تصمیم بگیریم ...

83
• Université de Genève
446
• Université de Fribourg
339
• Universität Basel
371
• Université de Lausanne
709
• Université de Neuchâtel
222
• Universität Bern
1189
• Università della Svizzera italiana
169
• Universität Zürich
501
• Universität St.Gallen
100
• Ecole Polytechnique Fédérale de lausanne (EPFL)
32
• Eidgenössische Technische Hochschule Zürich (ETH)



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب